hren
 
Skradinke/Božo VUKIČEVIĆVečeri dalmatinske pisme u Kaštel Kambelovcu dobile su ove godine zgodan "aneks": koncert duhovne glazbe u župnoj crkvi sv. Mihovila. Izvođači i pjesme su očito brižljivo birani, pa je sve "pucalo" od raznovrsnosti ne samo glazbenih brojeva nego gotovo i više od razlike u interpretaciji. Bila je više nego jasna razlika između malih zborova, silno artificiranog pučkog pjevanja i "klasičnih" klapa.
Zapravo, iako je naslov večeri bio Klapske novitade, u istinskoj klapskoj maniri predstavili su se samo omiški Puntari i Skradinke. Prvi su dokazali da se klapskim načinom i te kako može oplemeniti "klasika" (Tebe pojem, Bortnjanski), dok su djevojke u Marijo, o Marijo dočarale ljepotu marijanskih svečanosti u hrvatskim crkvama.
Zašto kriti da su najefektnije izvedbe bili zajednički nastupi muške i ženske klape Kastav, koje vodi ista, muška ruka (Saša Matovina)!? Dinamičkim kontrastima, izuzetnom pokretljivošću, pa i scenskim efektima, s lakoćom su zapalili publiku (I’m Gonna Sing), dok su pojedinačni nastupi, posebice ženske klape, zbog nedostatka "pravog" izričaja bili više nalik na stilske vježbe. Sličnu bismo opasku, neovisno o preciznosti intoniranja i uvježbanom polifonom pjevanju, mogli dati i slovenskom ansamblu Cantemus.
Od artificiranog pučkog pjevanja ili zvuka, koji je zastao na pola puta od oltara do konobe (op. p., tom zvuku su, ipak, najbliži pučki pjevači iz Staroga Grada na Hvaru), silno je odzvanjala kaštelanska župna crkva, dok su pjevali Vokalisti Salone i Sv. Juraj HRM iz Kaštel Starog. S njima smo dočekali i domaće autore duhovne glazbe (Vladan Vuletin, Ljubo Stipišić). Dominirala je solinska donja linija i nedostižni Špiro Jurić (op. p., Bože moj, otkud mu izlazi onaj glas!?) te drugi tenor kod Kaštelana, istina katkad i nepotrebno u trenucima kad nije bio slizan s osnovnom melodijskom linijom. Na vrlo ilustrativan način potvrđena je teza iz programa Kaštela da su "skladbe maestra Ljube Stipišića u pjevu Vokalista Salone najbolji argument kako je dalmatinska klapska pjesma našla gotovo dominantni izvor u gregorijanskom koralu.
Umalo zaboravismo ugledne goste koncerta, slovenski New Swinn Quartet, koji traje gotovo četiri desetljeća, a izdao je i 40 samostalnih nosača zvuka. Plijenili su solistom (Oto Pestner) i lakoćom plovidbe po disonantnim akordima (Deep River), da nije isključena vjerodostojnost "štosa" rođenog poslije koncerta: za takvo besprijekorno muziciranje disonantnih akorda moraš se uvježbavati i u disonantnim razgovorima! No, disonantnih ocjena o Klapskim novitadama nije bilo. Televizija je, primjerice, najavila emitiranje snimke kao glazbenu poslasticu za gledateljstvo!
KOMENTARI:

Stari Komentari

  • Nema komentara
Komentiranje je moguće smo putem facebook komentara

GLOMAZNI OTPAD
Raspored kontejnera za glomazni otpad
PRIJAVI DEPONIJ
Prijavi ilegalni deponij