hren
 

KAZALIŠNA VEČER U SKLOPU DANA KAŠTELANSKOG KAZALIŠTA
Glumica Ivana Giove Župa impresivnom je izvedbom sinoć na daskama Kulturnog centra u Lukšiću, donijela lik i sudbinu Klytaimestre. U istoimenoj monodrami nastaloj po tekstu Marijana Matkovića, a u režiji i adaptaciji Petra Buljevića, Ivana je donijela pregršt emocija i pitanja o ljubavi, ratu, istini i laži. Predstava teatra Mali princ iz Omiša, održala se u organizaciji Kaštelanskog kazališta u sklopu off programa Dana Kaštelanskog kazališta.

U formi monodrame Ivana dovodi Klytaimestru publici pred sud, ispovijeda njenu životnu priču, otvarajući mnoga pitanja koja su i danas aktualna. Uz direktno obraćanje publici i iznošenje Klytaimestrine sudbine, od publike traži odgovore, no dobiva šutnju. Klytaimestra ubija svog muža, kralja Agamemnona, koji je žrtvovao njihovu kćer Ifigeniju, a onda zbog tog ubojstva i preljuba sa Egistom i sama biva ubijena od ruke svoga sina Oresta, koji je na taj način osvetio smrt oca. Klytaimestra kao svoj motiv vidi samo istinsku i pravu ljubav.

- Osudu zadržite za sebe, ona kao sramota pada na vašu glavu- rečenica je sa kojom završava predstava, ostavljajući publiku u razmišljanju i propitkivanju.

- Jako malo toga se promijenilo u odnosu spram žene onda i danas, zato me zaintrigirao sam tekst, vrlo intenzivno smo radili na njemu. Ljudi su navikli na laganije tekstove, komedije, dok je ovo vrlo kompleksno i zahtjevno, bez obzira da li vam se predstava svidi ili ne, meni je bitno da publika doživi tu katarzu na kraju, ja je svaki put igram i proživljavam, kazala je nakon izvedbe Ivana.

Redatelj predstave i ravnatelj Kulturnog centra u Omišu Petar Buljević, kazao nam je došlo do nastanka ovog projekta.

- Postoji više razloga zašto sam se odlučio raditi ovaj tekst, prvi je taj što je Marijan Matković klasik hrvatske knjiženosti i vrstan dramski pisac, potpuno prognan iz hrvatskih kazališta jer ispada da je rekao što ima za reći i za njega su vrata zatvorena. Ja mislim da to nije tako i ako isključimo neke političke razloge zbog kojih je on izbačen iz suvremene dramske scene, mislim da komad Klytaimestra govori o toj ženi na čudan, drugačiji način nego što je do tada bilo uvriježeno, s obzirom da je se promatra kao jedan od najnegativnijih likova, a Matković joj daje priliku da se brani i iznese svoju stranu. Tekst je zanimljiv, suvremen, čisti punokrvni kazališni tekst koji je pokazao svoju potentnost u današnjem vremenu, rekao je Petar, dodavši kako je predstava do sada imala niz zapaženih izvedbi na u Hrvatskoj i susjednim zemljama.

Dodajmo kako je scenografija predstave djelo Zorice Bulić,a kostimografija Olgice Gašparić i Ane Đido.

Foto: Ivana Topić (PGK)

 

KOMENTARI: