|
Autor Š. SELIMOVIĆ (Slobodna Dalmacija)
|
Srijeda, 16 Lipanj 2004
|
|
|
|
Rezultate svog znanstvenog istraživanja koji prvi put ukazuju da polifenol iz čokolade selektivno ubija rast tumorskih stanica dok pri tome ista koncentracija ne oštećuje normalne stanice dojke, ugledna hrvatska znanstvenica u Americi dr. Danica Ramljak predočit će danas (srijeda) javnosti na najprestižnijem medicinskom institutu na svijetu, u National Institute of Health u Bethesdi.
Ova uspješna znanstvenica, američka Hrvatica podrijetlom iz Sinja, koja se bavi tumorima dojke, za rezultate do kojih je došla istražujući učinak polifenola iz čokolade pobudila je veliki interes u američkim medicinskim krugovima i medijima. U istraživanjima koje je dr. Ramljak obavila tijekom svog znanstvenog rada na Georgetown sveučilištu u Washingtonu, pronašla je i molekulske uzroke koji su odgovorni za razliku u osjetljivosti normalnih i tumorskih stanica. Ovi rezultati, saznajemo, bit će temelj novih budućih testiranja polifenola iz čokolade u predkliničkim modelima karcinoma dojke, a testiranja će se provoditi na miševima. Isto tako, njezini rezultati otvaraju i nove mogućnosti korištenja polifenola u sprječavanju i liječenju raka dojke u žena, a moguće i nekih drugih vrsta tumora. Budući da je karcinom dojke u svijetu među vodećim tumorima u žena, znanstveni rezultati, koje predstavlja dr. Ramljak u američkom National Institute of Health, od velikog su značenja. — Polifenoli su tvari koje su normalno u sastavu vina, piva, čaja, čokolade, jabuka i nekih drugih namirnica. Svjetsku medicinu već dulje vrijeme zanima učinak polifenola ne samo u zaštiti protiv tumora, već se pokazalo da oni imaju učinak i u zaštiti od bolesti srca, nekih virusa i alergija - pojasnila nam je dr. Ramljak uoči prezentacije svojih znanstvenih rezultata u SAD-u.
|
<<<< Natrag |
|